زنبورهای شکست خورده

    زنبورهای شکست خورده

    وقتی غرب با همکاری برخی کشورهای منطقه پروژه زنبورهای وحشی را در عراق و سوریه کلید زدند، گمان نمی کردند از بادی که کاشتند طوفان درو کنند.

    روزنامه تلگراف نوشت 27 هزار نفر از كشورهاي مختلف به صفوف داعش در عراق و سوريه پيوستند كه يك چهارم آنان اروپايي و در حال بازگشتي نگران كننده اند.

    دفتر ضد ترويسم اتحاديه اروپا نيز با ابراز نگراني از بازگشت اعضاي اروپايي داعش در پي تنگ تر شدن حلقه محاصره انان در عراق و سوريه پيش بيني كرد حدود دو هزار نفر از اتباع اروپايي پيوسته به داعش، به كشورهايشان بازگشته باشند.

    لرد اونز رئيس سابق سازمان امنيت داخلي انگليس نيز در مصاحبه با راديو دولتي انگليس ، بازگشت تروريستها و خانواده هاي آنان را به انگليس نگران كننده توصيف و تاكيد كرد : ما حتي بيست تا سي سال آينده با تهديد حملات تروريستي مواجهيم .

    اين مسئول سابق ام آي 5 افزود : بايد جامعه را براي مقابله همه جانبه با پديده شوم تروريسم كه از شيوه هاي متنوع و بسترهايي همچون اينترنت استفاده مي كند آماده كرد.

    در اين حال برخي مسئولان امنيتي بازگشت اتباع اروپايي عضو داعش با فرزندانشان را موجب افزايش عمق نگراني هاي امنيتي دانستند و گفتند: علاوه بر والدين، كودكان اين افراد نيز كه تحت تاثير افكار تروريستي قرار دارند و در سوريه و عراق با قتل و شكنجه  و خشونت پرورش يافته اند تا سالها خطر بالقوه انجام حملات تروريستي در اروپا را تشديد كرده اند .

    آمارهاي رسمي منتشر شده درباره تلفات حملات تروريستي در اروپا نشان مي دهد در حدود يك سال اخير نزديك به هزار نفر بر اثر اين حملات در اروپا كشته، زخمي و نقص عضو شدند.

    ورسي از فعالان حقوق مدني در لندن با اشاره به حملات تروريستي ماههاي اخير در انگليس با دهها كشته و زخمي گفت: تداوم سياست رياضت اقتصادي و كاهش نيرو و امكانات امنيتي جان شمار بيشتري از افراد جامعه را به مخاطره مي اندازد.

    وي به كارگيري شيوه هاي متنوع تروريستي همزمان با تشديد تدابير امنيتي دستگاههاي مسئول را موجب بي اثر يا كم اثر شدن برخي از اقدامات پيشگيرانه حملات تروريستي دانست و بر لزوم هوشمندي و تدابير ويژه تاكيد كرد و تامين نيرو و امكانات لازم را در اين باره ضرروي دانست .

    حمله تروريستي و كشتار مردم با خودرو يكي از شيوه هاي جديد تروريستها در اروپاست كه موجب شده مردم هنگام عبور از خيابانها به هر خودرو به عنوان يك وسيله حمله تروريستي و راننده آن به عنوان يك عامل اينگونه حملات مشكوك باشند .

    حملات تروريستي با صدها كشته و زخمي در حالي در اروپا افزايش يافته است كه هشدار امنيتي در قاره سبز به بالاترين سطح نسبت به دهه هاي اخير رسيده است .

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه × یک =