به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،رئیس جمهور که برای پیگیری وضع کمک رسانی به زلزله زدگان وارد کرمانشاه شده بود از مناطق زلزله زده بازدید کرد.

    آقای روحانی در بدو ورود به فرودگاه کرمانشاه هم با قدردانی از ملت ایران به علت همدردی بامردم آسیب دیده کرمانشاه گفت: از همه نهادها و سازمان ها همچون هلال احمر، وزارت بهداشت، راه و شهر سازی و وزارت نیرو و به ویژه امداد هوایی که با همه توان برای امدادرسانی به آسیب دیدگان گام برداشتند قدردانی می کنم.

    رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت با همه توان برای کمک به آسیب دیدگان وارد شده است گفت: از همه سازمان و نهادهای دولتی و نظامی می خواهم که از همه توان خود برای کمک به آسیب دیدگان بهره بگیرند.

    وی گفت: دولت همه تلاش خود را برای اسکان موقت  و سپس ساخت مسکن آسیب دیدگان در سریعترین زمان ممکن بکار خواهد گرفت و وام های مورد نیاز به آنان اعطا خواهدشد. رئیس جمهور تصریح کرد: این وظیفه به طور ویژه بر عهده بنیاد مسکن است و البته مردم هم باید برای ساخت مسکن خود اقدام کنند.

    رئیس جمهور همچنین از کشورهای همسایه و دیگر ملت ها به دلیل همدردی با ملت ایران قدردانی کرد.

    رئیس جمهور سپس برای بازدید از مناطق زلزله زده وارد سر پل ذهاب شد.

    هیئت اعزامی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز وارد مناطق زلزله زده کرمانشاه شد.

    حجت‌الاسلام معزی، نماینده ولی فقیه در هلال احمر و حجت‌الاسلام‌و‌ المسلمین محمدی عراقی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در کرمانشاه در هیئت اعزامی از جانب رهبر انقلاب حضور دارند تا از نزدیک از چگونگی عملیات نجات و امداد و میزان خسارت های وارد شده اطلاع یابند.

    نمایندگان‌ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای‌ در پایان‌ مأموریت‌ خود گزارشی‌ از مناطق‌ مورد بازدید و مسائل‌ و مشکلاتی‌ را که‌ مردم‌ با آنها در میان‌ گذاشتند به‌ استحضار ایشان‌ خواهند رساند.

    رئیس اورژانس کشور هم گفت: امداد و جستجو تقریباً به پایان رسیده است.

    سعیدی معاون سازمان مدیریت بحران کشور هم آخرین آمار شمار جانباختگان زمین لرزه را 430 تن اعلام کرد.

    سعیدی در ارتباط با شبکه خبر گفت:  بر اساس آخرین آمار شمار مجروحان تاکنون 7817 نفر است و 430 تن نیز جان خود را از دست داده اند.

    رئیس اوژانس کشور افزود: عملیات امداد و نجات بدون وقفه تاکنون ادامه داشته و تقزیبا رو به اتمام است و برای اطمینان از اینکه دیگر کسی در زیر آوار نباشد تیم هایی امداد و نجات به ویژه در سر پل ذهاب فعال هستند.

    وی افزود: دو جلسه ویژه نیز بامداد امروز با حضور وزیر نیرو برگزار شد و برق بیشتر مناطق وصل شد.

    وی افزود: آبرسانی سیار هم ادامه دارد .

    سعدید درباره نحوه امداد رسانی هم گفت: تاکنون 83 هزار دستگاه چادر به منطقه ارسال شده و آماده تحویل به مردم است.

    رئیس کشور هم افزود: 83 هزار تخته پتو هم که به منمنطقه ارسال شدهع امروز در بین آسیب دیدگان توزیع خواهد شد .

    وی افزود: گالن آب و دارو نیز به میزان نیاز به منطقه ارسال شده و در میان آسیب دیدگان توزیع می شود.

    در پی جان باختن صدها نفر از هموطنان در زلزله استان کرمانشاه هیئت دولت امروز سه شنبه را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد.

    به گفته آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ، اقای روحانی رئیس جمهور امروز برای پیگیری وضع کمک رسانی به زلزله زدگان به کرمانشاه  رفت.

    کار امداد به آسیب دیدگان زلزله نیز سرعت گرفته است و کمک های مردمی نیز از استان های مختلف به مناطق زلزله زده کرمانشاه رسیده و یا در راه است .

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    18 − هفت =