اقتدار هوایی

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود روزخوش، سخنگوی هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت با اعلام این خبر گفت: در این مرحله ده‌ها فروند از انواع هواپیماهای، شکاری بمب‌افکن، ترابری سنگین و نیمه‌سنگین، سوخت‌رسان، شکاری رهگیر و شناسایی، گشت هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین به مدت دو روز به انجام رزمایش خواهند پرداخت.

    او افزود: در این رزمایش، هواپیماهای بمب‌افکن سنگین راهبردی سوخو24 و اف4، اف5، اف7، میگ29، اف14، صاعقه، هواپیماهای سوخت‌رسان بوئینگ 707 و 747، هواپیماهای ترابری و پشتیبانی c130 به همراه انواع هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به موشک‌های نقطه‌زن و بمب‌های هوشمند برد بلند که از روزها قبل به پایگاه شهید بابایی گسترش پیدا کرده‌اند، حضور دارند.

    سخنگوی هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت تاکید کرد: تمرین عملیات برد بلند جنگنده‌ها در خارج از رینگ پدافندی همراه با سوختگیری هوایی، دقت در نقطه‌زنی بمب‌ها و راکت‌ها در عملیات هوا به زمین و موشک‌های هوا به هوا با قدرت تخریب بسیار بالا، کنترل و هدایت آتش شکاری بمب‌افکن‌ها، رصد اطلاعاتی منطقه عملیات با استفاده از تصاویر هوایی پرنده‌های با سرنشین و بدون سرنشین، گشت هوایی هواپیماهای رهگیر به منظور مقابله با هرگونه تجاوز هوایی دشمن و انهدام اهداف کشف شده از محورهای مورد توجه فرماندهان در این رزمایش بزرگ هوایی است.

    روزخوش گفت: سامانه‌ها و تسلیحات ساخته‌شده و ارتقا یافته در مراکز دانشگاهی و صنعتی کشور، صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش در این رزمایش به نمایش گذاشته خواهد شد.

    او افزود: تیراندازی‌های هوا به هوا، تیراندازی علیه اهداف هوایی با سرعت و در ارتفاعات مختلف، تیراندازی و بمباران هوا به زمین در روز و شب با استفاده از بمب‌های هوشمند سنگین و نیمه‌سنگین و استفاده از انواع موشک‌های لیزری، تلویزیونی، حرارتی، راداری و انواع راکت‌ها و بمب‌های تولید شده به دست متخصصان داخل کشور از دیگر بخش‌های مهم این مرحله از رزمایش است که در سطح گسترده‌ای انجام می‌شود.

    سخنگوی هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت با اعلام این مطلب که رویکرد این رزمایش درس از مکتب عاشوراست، گفت: خلبانان جوان، شجاع و آموزش‌دیده نیروی هوایی ارتش به همراه کارکنان فنی متخصص و متعهد با تأسی از فرهنگ عاشورایی و تجربه گرانبهای پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس، دانسته‌ها و تاکتیک‌های رزمی را در این رزمایش اجراء خواهد کرد.

    روزخوش افزود: نیروی هوایی ارتش در کنار سایر قوای مسلح کشور تحت فرماندهی ولی امر مسلمین وظیفه تامین امنیت پهنه هوایی کشور را برعهده دارند و پیام این رزمایش برای کشورهای منطقه امنیت، ثبات، دوستی و صلح پایدار در منطقه است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    15 + 6 =