کمسیون تلفیق 97

    به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علی اصغر یوسف نژاد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: براساس این مصوبه، 110 هزار میلیارد تومان بدهی افراد به دولت و مطالبات از دولت در سال آینده تهاتر می شود و این امر با عنوان بدهی های دولت به بانک مرکزی در سرفصل خاصی ثبت و درج می شود بدون اینکه تغییر پولی ایجاد کند.

    وی اضافه کرد: این امر کمکی به بانک ها خواهد شد تا بدهی آنها به بانک مرکزی کمتر شود و همچنین بدهی های بخش خصوصی نیز تعیین تکلیف خواهد شد.

    سخنگوی کمیسیون تلفیق همچنین از مصوبه شب گذشته این کمیسیون درخصوص موافقت با پیشنهاد دولت برای اختصاص 37 هزار میلیارد تومان به عنوان منبع از هدفمندی یارانه ها خبر داد و گفت: براساس پیشنهاد دولت 23 هزار میلیارد تومان از این رقم به پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی، 7000 میلیارد تومان برای کاهش فقر مطلق برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی و 3300 میلیارد تومان هم برای یارانه نان و خرید تضمینی گندم و 3700 میلیارد تومان هم برای بخش سلامت تخصیص می یابد.

    یوسف نژاد افزود: در حال حاضر 76 میلیون نفر در کشور یارانه دریافت می کنند که ممکن است با تصویب این پیشنهاد حوزه جمعیتی یارانه بگیران تغییر کند که این امر در بخش رسیدگی به بندهای هزینه ای بودجه مورد بحث قرار خواهد گرفت.

    وی از مخالفت این کمیسیون با افزایش قیمت حامل های انرژی در سال آینده خبر داد و گفت: پیشنهاد دولت در بودجه 97 از محل افزایش قیمت حامل های انرژی 17 هزار و 400 میلیارد تومان بود که کمیسیون تلفیق با این پیشنهاد مخالفت کرد.

    یوسف نژاد افزود: نمایندگان برای پیش بینی درآمدهای دولت از این محل به دولت اجازه فروش املاک تملیکی را تا سقف 10 هزار میلیارد تومان در سال 97 دادند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 + شانزده =